Instagram Analytics

 

 

 

رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند وفاداری مشتریان فعلی خود را به این طریق افزایش دهید که به راحتی و به صورت رایگان به دیگران در مورد شما می‌گویند “- بانی سینزبری

اطلاعات مخاطبین به شما کمک می کند و به شما می‌گوید که چگونه کارها را انجام می‌دهند، چه چیزی را دوست دارند و هویت آن‌ها چیست. داده‌ها به ما اجازه می‌دهند تصمیمات هوشمندانه‌ای را برای کسب‌و‌کار و مخاطبان‌مان اتخاذ کنیم. به همین دلیل است که ما تجزیه و تحلیل و اطلاعات آماری را دوست داریم.

تجزیه و تحلیل اینستاگرام (Instagram Analytics) به شما کمک می‌کند که تاثیر استراتژی بازاریابی خود را اندازه گیری کنید تا ببینید آیا این تاثیر چیزی است که شما نیاز دارید که به طور متفاوتی انجام دهید، برای مثال، پست گذاشتن در یک زمان مشخص از روز، یا پست قرار دادن با یک فرمت محتوای جدید. اطلاعات آماری اینستاگرام (Instagram Insights) کلیدی برای درک و فهم مخاطبین شماست اما بهینه سازی محتوای شما،می‌تواند بر تمام معیارهای مختلف غلبه داشته باشد.

در این مطلب شما در مورد تجزیه‌و‌تحلیل اینستاگرام (Instagram Analytics) و معیارهای آن و اینکه چگونه می‌توان از این تجزیه و تحلیل برای بهبود استراتژی کسب و کار خود استفاده کرد خواهید آموخت.

چرا تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای کسب و کار شمامهم است؟ 

شما با از استفاده از تجزیه و تحلیل اینستاگرام بیش از فقط درک اینکه عکس، ویدئو، و یا استوری شما بهتر اجرا می‌شود. با معیارهای ردیابی در طول زمان شما متوجه خواهید شد که محتوای شما چگونه دنبال، پیگیری و دیده می‌شود و برای ایجاد یک استراتژی قوی  بسیار ارزشمند است. همانطور که مخاطبین اینستاگرام با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه در حال افزایش است ، این یک فرصت عالی برای رسیدن به یک مخاطب نیست، بلکه مخاطب مناسب است.

اینستاگرام این شبکه اجتماعی مبتنی بر پلت فرم، به کسب و کارهای کوچک با نام تجاری کمک می‌کند. همچنین به مخاطبان اجازه می‌دهد تا ببینند که در پشت صحنه چه اتفاقی می‌افتد. اما در اینستاگرام هر صفحه متفاوت است و عوامل بسیاری وجود دارد. بخش اطلاعات آماری اینستاگرام (Instagram Insights) به خوبی به شما کمک می کند تا وضعیت خاص خود را دریابید. ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام (Instagram Analytics) به شما اطلاعات سریع در مورد پست‌های به اشتراک گذاشته شده و جزئیات فالوورهای شما را می‌دهد.

بخش اطلاعات آماری در اینستاگرم به شما کمک می‌کند تا بیشتر در مورد فالوورها و مخاطبانتان که در اینستاگرام در تعامل با کسب و کار شما هستند بدانید. به عنوان مثال، اطلاعاتی مانند جنسیت، محدوده سنی و موقعیت مکانی آن‌ها را پیدا خواهید کرد. شما همچنین می‌توانید پست ها و استوری‌هایتان را که فالوورهای شما آن‌ها را بیشتر مشاهد‌ه می‌کنند و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند را ببینید.

استفاده از اطلاعات آماری اینستاگرام برای بهبود استراتژی کسب و کار شما 

اطلاعات و دانش خود را با معیارهای مختلف و شاخص کلیدی عملکرد(KPI) اینستاگرام خود بهبود بدهید اکنون شما آماده برای بهینه سازی محتوای خود هستید. مانیتور، نظارت کردن و اندازه گیری رشد هفتگی و ماهانه شما در اینستاگرام و کشف اینکه کدام پست‌ها بهترین آمار را در بخش اطلاعات آماری اینستاگرام دارند.

اطلاعات آماری اینستاگرام چیست؟ 

اطلاعات و داده‌های مربوط به فالوورهای شما زمانی که آنلاین هستند را ارائه می دهد. شما همچنین می توانید تجزیه و تحلیل را برای پست‌ها و استوری‌های خاصی که ایجاد کرده‌اید را مشاهده کنید تا ببینید که چگونه هر یک از آن‌ها توسط مخاطبین شما و سایر افراد دیده شده و چگونه مخاطب با آن‌ها درگیر شده است.

شما می‌توانید اطلاعاتی در مورد پست‌ها، استوری‌ها و حساب کاربری خود را نیز مشاهده کنید. هنگامی که شما اکانت شخصی اینستاگرام خود را به یک اکانت تجاری تبدیل کنید، توانایی جمع آوری و مشاهده اطلاعاتی درباره محتوایی را که ارسال کرده‌اید، و همچنین یک نمای کلی از آمار و اطلاعات مخاطبان خود را مشاهده می‌کنید.

اطلاعات آماری حساب کاربری

برای مشاهده اطلاعات آماری حساب کاربری خود در اینستاگرام، با مراجعه به نمایه خود، شروع کنید. سپس، در بالای صفحه سمت راست، نماد سه خط افقی را انتخاب کنید، و بعد نماد نمودار را انتخاب کنید.

Instagram Analytics

Instagram Analytics

  • بازدید(Impressions)  

نشان می دهد که چند بار پست شما در صفحه نمایش کاربران ظاهر شده است.

  • بازدید کننده(Reach) 

این نشان دهنده تعداد فالوورهای منحصر به فردی است که هر یک از پست های شما را در اینستاگرام دیده اند.

  • کلیک های وبسایت(Website Clicks)  

این نشان دهنده تعداد دفعاتی است که بر روی لینکی که در نمایه اینستاگرام خود وارد کرده اید کلیک شده است.

  • تعداد دفعات دیده شدن پروفایل شما(Profile Views)

نشان دهنده این است که چند بار پیج،نمایه یا پروفایل شما توسط افراد دیگر دیده شده است.

  • فالورها (Followers)

نشان دهنده تعداد فالورهایی است که در هفته گذشته به دست آورده اید یا از دست داده اید و همچنین میانگین زمانی که فالورهای شما از اینستاگرام استفاده می کنند – داده هایی که می توانند در هنگام برنامه ریزی پست های جدید سودمند باشند.

اطلاعات آماری پست ها (POSTS INSIGHTS) 

برای مشاهده اطلاعات آماری مربوط به یک پست اینستاگرام خاص، با مراجعه به نمایه خود، شروع کنید. بر روی پست خاص ضربه بزنید، سپس روی مشاهده اطلاعات آماری (View Insights)  زیر تصویر کلیک کنید.

  • پسندین ها (Likes)

این نشان دهنده تعداد افرادی است که پست شما را پسندیده‌اند.

  • نظرات (Comment)

همانطور که دوست داشتید، این نشان دهنده تعداد نظرات در پست شماست.

  • نشان‌گذاری (Saves)

این گزینه تعداد کاربران منحصر به فردی که پست شما را نشان کردند یا روی نماد نشانک که در پست‌های شما در زیر آن قرار دارد کلیک کردند را نمایش می‌دهد.

  • واکنش (Actions)

تعداد اقداماتی که کاربران در هنگام بازدید از پست شما انجام دادن را نشان می دهد

  1. بازدید از نمایه شما
  2. کلیک بر روی لینک وب سایت شما
  3. شما را دنبال کردن.

این نشان می دهد که کدام پست شما کشف شده است. از جمله اینکه که چند نفر پس از دیدن پست شما برای اولین بار شما را دنبال نکردند. این اطلاعات آماری نشان دهنده تعداد دفعات دیده شدن پست شما از یک مکان خاص است. مانند خوراک خانه کاربر، جستجو، نمایه شما، یک تگ مکان، یا یک هشتگ.

Instagram Analytics

Instagram Analytics

اطلاعات آماری استوری ها (STORIES INSIGHTS)   

کاربران اینستاگرام با یک حساب تجاری قادر به مشاهده اطلاعات آماری استوری های خود هستند. اینستاگرام چنین معیارهایی برای لایوها یا ویدیوهای زنده ارائه نمی دهد. برای مشاهده این بخش، با مراجعه به نمایه خود، شروع کنید. سپس در بالای صفحه، نماد سه خط افقی و سپس نماد نوار نمودار را لمس کنید.

شما همچنین ممکن است یک پست خاص را تبلیغ کنید تا یک نماد فلش ظاهر شود.

شما می توانید اطلاعات آماری برای استوری‌های قدیمی را با پیمایش به بخش پایین استوری ها ببینید.

  • بازدید (Impressions)

این نشان دهنده تعداد دفعاتی است که استوری شما دیده است. در هنگام مشاهده این اطلاعات آماری به خاطر داشته باشید که می‌توانید چندین عکس یا فیلم را به استوری خود اضافه کنید. اگر این کار را انجام دهید، هر قطعه محتوا در استوری شما به عنوان یک عکس یا ویدیو در استوری شما به حساب می‌آید، اگر شش عکس به داستان خود اضافه کنید اینستاگرام فقط تمام استوری شما را با یک تصویر دریافت می‌کند، اما این که آیا کسی تنها یکی را مشاهده می‌کند یا همه شش را می‌بیند.

همچنین اگر محتویات داستان که توسط یک کاربر بیش از یک بار مشاهده شده باشد، اینستاگرم هنوز هم این تعامل را به عنوان کل استوری در نظر می‌گیرد که یک تصویر را دریافت کرده است.

  • بازدید کننده (Reach)

این نشان دهنده تعداد کاربران منحصر به فردی است که از استوری شما دیدن کرده‌اند.

  • حرکت به جلو (Taps forward)

این نشان دهنده تعداد دفعاتی است که یک کاربر عکس یا ویدیو استوری شما را به می‌بیند تا به قطعه بعدی محتوای بصری یا استوری بعدی برسد.

  • برگشت به عقب (Taps back)

این نشان دهنده تعداد دفعاتی است که یک کاربر از تصویر یا ویدیو استوری شما به قطعه قبلی محتوای بصری یا استوری قبلی بازمی‌گردد.

  • پاسخ ها (Replies)

این نشان دهنده تعداد دفعاتی است که کاربران پیام ها را با کادر «ارسال پیام» در استوری شما ارسال می کنند.

  • ضربه تند وشدید زدن (Swipe away)

این نشان دهنده تعداد دفعاتی است که کاربران به استوری بعدی می‌روند، به یاد داشته باشید که “حرکت به جلو”، نشان می دهد که کاربران به جست و جو در بخش بعدی از استوری‌های دوستان خود ادامه می دهند.

  • خروج (Exits)

این نشان دهنده تعداد دفعاتی است که کاربر به طور کامل بخش استوری ها را ترک می‌کند تا به خانه بازگردد.

اطلاعات آماری فالورها  (FOLLOWER INSIGHTS)

اگر می دانید چه کسی شما را دنبال می‌کند، این یک اطلاعات کلیدی است که تبلیغ کنندگان می‌خواهند بدانند تا مشخص شود که آیا مخاطبان آن‌ها از جمعیتی که مورد نظر آن‌ها تشکیل شده‌است یا خیر – مشخصات مربوط به این بخش که یک حساب تجاری ارائه می دهد عبارتند از:

  • جنسیت(Gender)

میزان درصد مرد و زن بودن مخاطبان شما را مشخص می‌کند.

  • رده‌سنی (Age Range)

به شما توانایی فیلتر دامنه سنی مخاطبان‌تان را با اساس جنسیت آن‌ها می‌دهد.

  • مکان‌های برتر (Top Locations)

مکان هایی را به شما نشان می‌دهد که پس‌های شما در آن‌ها بیشترین محبوبیت را دارند.

  • فعالیت فالوورها (Follower Activity)

میانگین زمان‌ها و روزهایی که فالوورهای شما فعال هستند را نمایش می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا بدانید بهترین زمان قراردادن پست و محتوا برای شما چه زمانی است.

همان طور هم که قبلا تر گفتیم برای دسترسی به این اطلاعات لازم است که حساب کاربری خود را در اینستاگرام به یک حساب تجاری یا بیزینس تغییر دهید. پس از این کار تمام اطلاعات لازم برای رصد رفتار کاربران را اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید با تجزیه و تحلیل این اطلاعات به این موضوع پی ببرید که چگونه فعالیت خود در اینستاگرام را ادامه دهید به عنوان مثال از چه هشتگ هایی در پست ها، پیچ و حتی استوری های خود استفاده کنید تا محتوای شما در دید مخاطب هدف شما قرار بگیرد.

روش های زیادی برای استفاده از اطلاعات آماری اینستاگرام و تعیین یک استراتژی برای کسب و کار وجود دارد شما از چه روشی از این اطلاعات استفاده می کنید، آن را با ما از طریق ارسال نظر در همین مطلب در میان بگذارید

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *