آموزش طراحی رزومه حرفه ای در فتوشاپ

همان طور که می دانید رزومه نویسی اصولی را دارد که در هنگام تهیه یک رزومه بایستی آن ها را رعایت کرد یکی از مواردی که باید رعایت شود زیبایی و هماهنگی در طراحی رزومه است.

برای داشتن یک رزومه زیبا با طراحی مناسب باید دست به دامن نرم افزار های گرافیکی همانند فتوشاپ و یا این دیزاین شد.

اما این نرم افزار ها نیاز به مهارت بالایی برای کار کردن دارند.

ادامه مطلب …

در روندهای کسب و کاری جدید، به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف سازمان‌ها به خود اختصاص داده است و مدیران ارشد به خوبی می‌دانند موفقیت آن ها در راه رسیدن به اهداف کلان سازمان‌، در گرو جلب رضایت مشتریان است. از سوی دیگر نمی ‏توان گفت همه مشتریان به یک اندازه در موفقیت سازمان نقش دارند. بنابراین جلب رضایت مشتریان کلیدی، حساسیت بیشتری خواهد داشت.

بدین ترتیب لازم است در سازمان، سیستمی برای جذب و حفظ مشتریان طراحی و پیاده‌سازی شود، سیستمی که بتواند روابط سازمان و مشتریان را به خوبی مدیریت کند. امروزه این سیستم‌ها به سیستم‏ های مدیریت ارتباط با مشتری مشهور شده‏ اند و نرم‌افزارهایی نیز با نام CRM به بازار آمده است که می‌توانند سازمان را در راه جلب رضایت مشتریان تواناتر سازند.

در اینجا ضمن معرفی مدیریت روابط با مشتری و مزایای به کارگیری آن در سازمان، روندهای ارتباط با مشتری و چالش‌های پیش روی سیستم‏ های CRM مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

تعریف CRM

مدیریت روابط با مشتریان عبارت است از مجموعه گام ‏هایی که به منظور ایجاد، توسعه، نگهداری و بهینه‌سازی روابط طولانی‌مدت و ارزشمند بین مشتریان و سازمان برداشته می ‏شود.

اصطلاح CRM با مفهوم امروزی آن از دهه ۱۹۹۰ پدید آمد و در قالب یک راهبرد کسب و کار به منظور انتخاب و مدیریت ارزشمندترین ارتباطات با مشتریان تدوین شد. CRM نیازمند یک فلسفه مشتری‌محور و فرهنگ پشتیبانی از فرایندهای مؤثر بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش در سازمان می ‏باشد.

ادامه مطلب …

مدیران علاقمند هستند تا بدون نگاه کردن به ریز اطلاعات، در گزارشی جامع و مختصر بتوانند وضعیت سازمان خود را تحلیل و بررسی کنند. کاری که داشبوردها انجام می دهند دقیقا همین است. داشبورد مدیریتی در اکسل مکانیسم ایده آلی برای ارائه اطلاعات هدفمند در قالب گرافیکی و کاربرپسند هستند.

تعریف داشبورد مدیریتی

داشبورد معمولا یک صفحه خوانا و در لحظه از نمایش گرافیکی روند شاخص‌های سازمان است که به مدیران کمک می‌کند تا بتوانند تصمیم‌های آگاهانه ای بگیرند.یک صفحه داشبورد مدیریتی در اکسل معمولا شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مربوط به یک هدف یا فرآیند خاص (مثل فروش، بازاریابی، منابع انسانی یا تولید) را در یک نگاه فراهم می‌کند. در عمل، کلمه داشبورد به عنوان گزارش پیشرفت یا گزارش نیز استفاده می‌شود.

 

 

مدیریت پورتفولیو

مدیریت پورتفولیو پروژه با این ایده سروکار دارد که شرکت‌ها نه تنها باید روی مدیریت مستقل پروژه‌ها و اهداف خاص آن تمرکز کنند، بلکه باید پروژه‌ها را به عنوان یک نهاد واحد با اهداف مشترک مدیریت نمایند. این اهداف که بین همه پروژه‌های سازمان مشترک است و عملاً اهداف سازمان محسوب می‌گردد، ممکن است شامل موارد دیگری نیز باشد. در مدیریت پورتفولیو پروژه معمولاً فرض بر این است که به طور کلی بیشتر شرکت‌ها تعداد پروژه‌های پیشنهادی آن ها بیش از توان مالی و منابع فیزیکی آن‌ها برای اجرا می‌باشد.

لذا مدیریت مجبور به تصمیم‌گیری روی تداوم بعضی و یا حذف بعضی دیگر می‌باشد. فرآیند ارزیابی، اولویت‌بندی و انتخاب پروژه یکی از موضوعات اساسی در مدیریت پورتفولیو پروژه می‌باشد. مدیریت پورتفولیو روی این مطلب هم تأکید می‌کند که پروژه‌ها نباید به صورت جدا از هم باشند، بلکه باید به عنوان یک مدیریت واحد ارزیابی گردند، زیرا به ندرت مستقل از یکدیگر می‌باشند.

ادامه مطلب …

فرآیند پیاده سازی erp در سازمان

همانند هر پروژه دیگری اجرا و پیاده سازی پروژه های ERP نیز باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده ای برای شرکت ها و سازمان های استفاده کننده خواهد شد. برای نمونه می توان شرکت هرشی را نام برد که در اثر اجرای نادرست پروژه ۱۱۲ میلیون دلاری ERP در سال ۱۹۹۹، نوزده درصد کاهش در سود سه ماهه سوم و ۲۹ درصد افزایش در موجودی انبار داشته است.

شرکت صنایع مایلر نیز متحمل زیان عملیاتی برابر ۵/۳ میلیون دلار در سه ماهه آخر سال ۱۹۹۹ شد که ناشی از هزینه های زیاد و ناکارا بودن سیستم های ERP گزارش شده است. نکته مهمی که در مورد این شرکت ها باید مورد توجه قرار گیرد آن است که همه آن ها از یک  شرکت فروشنده سیستم های ERP، نرم افزار خریداری نکرده اند بنابراین سیستم های هر فروشنده ای می تواند با شکست در اجرا مواجه شود.

ادامه مطلب …

کاربرد نرم افزار اکسل در مهندسی صنایع

زمان تقریبی مطالعه: ۱۰ دقیقه

به عنوان یک فردی که در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرده است. به خوبی می دانید که گستره رشته صنایع وسیع است. و این رشته زمینه ها و حوزه های کاری و علمی متعدد و مختلفی را در بر می گیرد. از مباحث کنترل پروژه گرفته تا حمل و نقل را در این رشته می بینیم. که هر یک از این مباحث نرم افزار های مختص به خود را دارند که این خود انبوهی از نرم افزارها می شود.

در میان انبوه این نرم افزارها فراگیری و آموزش آن ها برای دانشجویان و مهندسان صنایع به یک دغدغه تبدیل شده است. و همیشه این سوال در ذهن صنایعی ها مطرح می شود که کدام نرم افزار کاربرد و گستره بیشتری در صنایع دارد؟

ادامه مطلب …

بازارکار مهندسی صنایع -کارشناس برنامه ریزی تولید شویم

زمان تقریبی مطالعه : ۷ دقیقه

اگر نگاهی دقیق به بازار کار مهندسی صنایع بیاندازیم متوجه می شویم که یک فارغ التحصیل این رشته می تواند در زمینه های مختلفی و تحت عناوین شغلی متفاوت مانند کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه، کارشناس برنامه ریزی تولید، کارشناس حمل و نقل، کارشناس نگهداری و تعمیرات(نت)، کارشناس کنترل کیفیت یا تضمین کیفیت و … در صنایع تولیدی و یا خدماتی مختلف فعالیت کند.

اما همان طور که می دانیم استخدام مهندس صنایع در هر یک از این زمینه های شغلی نیازمند دانش و مهارت هایی است که برای ایفای نقش در هر یک از این مشاغل ضروری است. این دانش و مهارت ها می تواند توانایی کار با یک نرم افزار یا توانایی تحلیل یک مسئله توسط یک راه حل و یا توانایی ها و مهارت های فردی باشد.

ادامه مطلب …

برنامه ریزی منابع سازمان

معرفی سیستم های ERP

سیستم های ERP بسته های نرم افزاری جامعی هستند که به صورت راه حل های ارائه شده ای به یکپارچگی همه فرآیندها و حوزه های وظیفه ای موجود درکسب و کار کمک می کنند. واژه ERP بعنوان یک نام عمومی برای این گروه از بسته های نرم افزاری مورد استفاده قرار می گیرند. مزیت اصلی و اولیه این سیستم ها ایجاد یک بستر نرم افزاری یکپارچه مشترک برای فرآیندهای یکپارچه موجود در کسب و کار مربوطه می باشد. این سیستم ها دارای دو ویژگی مهم می باشند:

  • اولأ سیستم های ERP باعث ایجاد ارتباطی بین فرآیندهای تجاری و بکارگیری نرم افزاری این فرآیندها می گردند.
  • ثانیأ آن ها باعث ایجاد یک انسجام و امنیت در همه بخش های کسب و کار می شوند. این سیستم ها قابلیت ارائه خدمت به شرکت هایی در هر اندازه و حجم فعالیت و هرگونه گستردگی جغرافیایی را دارا هستند.

در مورد سیستم های ERP  تعاریف متعددی ارائه شده است که در ادامه به چند مورد از این تعاریف اشاره شده است.

ادامه مطلب …

Customer relashenship managment

پیاده سازی و بکارگیری CRM در رابطه با مدیریت ارتباط با مشتری، به این دلیل نکته بسیار حائز اهمیتی است که CRM، یک راهبرد تجاری سازمان است و نه محصول یا خدمات قابل ارائه توسط یک سازمان؛ به عبارتی دیگر، CRM خود به عنوان یک فناوری اطلاعاتی مطرح نمی‌باشد، بلکه از فناوری اطلاعات برای دستیابی به اهداف خود استفاده می‌نماید. این امر بیانگر این نکته است که نیازمندی استقرار CRM در یک سازمان، طراحی راهبرد شاید بتوان تاریخچه ظهور مباحث مرتبط با CRM  را در سه دوره زیر خلاصه نمود

ادامه مطلب …

سیر تکامل سیستم های erp

با توجه به روند رو به گسترش جهانی شدن و افزایش رقابت در بازارهای جهانی، شرکت ها در سال های آینده ناگزیر به پیوستن به بازارهای جهانی خواهند بود و برای انجام این کار وجود آمادگی لازم از جهات مختلف امری ضروری به نظر می رسد. از مهم ترین ابزارهای مورد استفاده جهت کسب این آمادگی می توان به عامل فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد که با استفاده از آن قادر خواهیم بود هر چه سریع تر این مسیر را طی کنیم. یکی از ابزارهای مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات که نقش مهمی در یکپارچگی اطلاعات و عملیات موجود در موسسات داشته و نهایتا با استفاده از امکانات خاص زمینه را برای پیوستن به بازارهای جهانی فراهم می سازد، سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان یا ERP می باشد که در حال حاضر بعنوان یکی از اخرین ابزارهای برنامه ریزی و مدیریت در جهان مطرح می باشد . این سیستم ها قادرند با بهره گیری از فناوری اطلاعات، سیستم ها و عملیات موجود در سازمان ها را یکپارچه کرده و در قالب یک پایگاه اطلاعاتی واحد در دسترس قرار دهند.

ادامه مطلب …